Program akcí

červen
Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 31 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1 2 3 4 5 6

Program akcí

Akce pro 28.06.2025

28
červen
DENSITY / ZVUKOVÁ INSTALACE SITE SPECIFIC

DENSITY / ZVUKOVÁ INSTALACE SITE SPECIFIC

So | 00.00
Galerie Věž

ZVUKOVÁ INSTALACE SITE SPECIFIC

AUTOŘI / ADÉLA KONEČNÁ, TOMÁŠ JIRSA / KURÁTOR TOMÁŠ KNOFLÍČEK

VÝSTAVA POTRVÁ do 31. 7. 2025

Zvuková instalace Adély Konečné a Tomáše Jirsy ve věži frýdeckého kostela sv. Jana Křtitele pracuje s principem vibrace jako sjednocující síly. Síť zvukovodů propojuje jednotlivé rezonující objekty do dynamického celku, jenž evokuje rhizomatickou strukturu – decentralizovanou, živou a neustále se proměňující. Návštěvník si může vybrat, zda naslouchat jednotlivým hlasům nebo se ponořit do komplexní zvukové krajiny. Instalace reflektuje nejen fyzikální fenomén zvuku, ale i způsob, jakým se lidé propojují v sítích vztahů a kulturních komunit. Žádný tón neumlčuje jiný – vše spolu rezonuje. Tomáš Knoflíček

Tomáš Jirsa (1993) je člen uměleckého a subkulturního kolektivu HLUBINA, věnuje se zvukovému umění a performanci. Zajímá jej fenomén DO IT YOURSELF komunit a jejich propojování jako alternativy vůči klasickému pojetí kultury a kulturních institucí. Kromě dramaturgické a kurátorské činnosti se ve vlastní tvorbě dlouhodobě zabývá studiem zvuku a jeho narativů v environmentálním kontextu, jeho možnostmi interakce mezi různými materiály, přičemž zkoumá aspekty jejich sociální rovnosti či nerovnosti.

Adéla Konečná je hudebnice a multimediální umělkyně. Studovala na Hudební akademii HF JAMU v Brně a na Sibelius akademii v Helsinkách. V současnosti pokračuje ve studiu na Fakultě umění VUT (Ateliéru video). Ve své tvorbě se věnuje performance, instalacím, sound artu a elektronické hudbě. Stojí za hudebním projektem Orinoko, je členkou kapely DŸSKO a olomouckého subkulturního kolektivu HLUBINA. Hlavním místem působení obou umělců je Olomouc, ale v současnosti se jejich novým zázemím stal dánský ostrov Samsø a kontext severského prostředí. Viz portfolia obou umělců v příloze č. 12 a č.13 na konci seznamu.

Tomáš Knoflíček je kurátor, pedagog, historik umění a hudebník. Vedle výzkumu českého středověkého umění se zaměřuje především na společenskou roli současné vizuální produkce a její vztah k veřejnému prostoru. Od roku 2004 působí na Fakultě umění Ostravské univerzity. V Ostravě spoluzaložil festival umění ve veřejném prostoru Kukačka (od roku 2010) a kurátorsky vedl Galerii Lauby a Galerii Dukla. Spolu s Liborem Novotným také připravil 6. edici festivalu Brno Art Open 2017 (Dichtung und Wahrheit) nebo 3. ročník pražského festivalu M3 (Biotop). V roce 2024 připravil pro GHMP v Praze výstavu Ostrava: Návratný průzkum (spolu s kurátorem Martinem Netočným). Aktuálně je hostujícím kurátorem Galerie Kurzor při Centru pro současné umění Praha (spolu s kurátorkou Kateřinou Štroblovou). Knoflíček je členem hudebně-experimentální formace Gurun Gurun a audiovizuálního projektu LyrArkestra+.


Věž a výstava otevřena:
pátek 15- 18,
sobota a neděle 13 -18 hodin

https://www.svatojanskavez.cz/galerie-vez/2025/


28
červen
Pohádky pro Hurvínka

Pohádky pro Hurvínka

Na to, že se v roce 2026 dožije úctyhodného jubilea, nevypadá a nic nenasvědčuje ani tomu, že by se chystal pověsit dřeváky na hřebík. Právě naopak. Hurvínek jde do kina. Populární divadelní představení Pohádky pro Hurvínka, které má za sebou bezmála tisícovku repríz, míří na filmová plátna, a to v kvalitě, v jaké ho svět ještě neviděl – natočené na sedm kamer, s prostorovým zvukem i dynamickým střihem, aby byl záznam atraktivní i pro dnešní děti. Co zůstává, jsou kmenové postavy a nadčasové hodnoty hry. Diváci se tak můžou těšit nejen na Hurvínka, ale také Spejbla a Máničku. A pokud by si snad stejně jako prostořeký uličník někdo myslel, že pohádky jsou pro mrňata, náramně se plete.

ČR | pohádka | přístupný | česky | 70 min. | 160 Kč


28
červen
M3GAN 2.0

M3GAN 2.0

Vynálezkyně Gemma (Allison Williams) v prvním díle hororu M3GAN na vlastní kůži pocítila, že některé hračky jsou příliš nebezpečné na to, aby se dostaly do volného prodeje. Když se jí podařilo úspěšně vypnout vlastní výtvor, humanoidní robotku M3GAN, která úkol chránit její neteř Cady (Violet McGraw) za každou cenu vzala až příliš doslova, slíbila si, že se dalším podobným experimentům bude vyhýbat obloukem. Netušila však, že se jejích plánů, podle nichž panenku vytvořila, zmocnila skupina obchodníků se zbraněmi. Těm se podařilo robotku nejen zrekonstruovat a oživit, ale navíc podstatně vylepšit. Z potenciální smrtelné hrozby se tak stalo nezastavitelné vražedné monstrum a Gemma s Cady mají být jedním z jeho cílů. Co platí na robotického zabijáka? Jedině jiný robotický zabiják. Gemma proto vytvoří M3GAN 2.0, výrazně vylepšený model svého původního vynálezu, a bude doufat, že to na konkurenci bude stačit. Nebo že se stejně jako posledně neobrátí proti ní. Oba díly M3GAN režíroval Gerard Johnstone, který se rozhodl odolat pokušení, aby dvojka byla za každou cenu větší, lepší a výpravnější než jednička. „Pro mě bylo nejdůležitější se neopakovat. Rozhodl jsem se vzít postavy do jiného prostředí a nastavit pro ně nová pravidla hry. To mě na tom baví nejvíc a snad bude bavit i diváky,“ říká režisér.

USA | sci-fi | 12+ | titulky | 124 min. | 160 Kč


Kultura ve Frýdku-Místku

Dáme vám vědět, co chystáme a proč u toho být!

Ke stažení

Předplatné

web Předplatné titulka

Stáhnout

Kulturní program

kFM25-06-Web Náhled

Stáhnout

Plakát

 kFM25-06-plakat Náhled

Stáhnout

Kino Vlast

126256

Stáhnout

Odkaz na akci byl zkopírován do schránky.